O patlaninách v pojišťovnictví!

04.10.2019

Dnes by jsem se s vámi chtěl podívat na zoubek pojistkám a přesně na to, jaké v zásadě u klientů vídám druhy pojistných smluv, které sjednala konkurence nebo pracovníci bank a pojišťoven:

Druhy pojistných smluv:

  1. Kvalitní práce
  2. Smlouvy s hrubými nedostatky
  3. Patlaniny

Kvalitní práce

Stejně jako v každém oboru jí není mnoho, ale když jí spatříte, zahřeje vás u srdce. Ačkoliv je to naprosto anti-prodejní a neobchodní, vždy konkurenta / pracovníka banky či pojišťovny pochválím. Občas něco proti takové smlouvě namítnu, ale ihned dodám, že daná námitka je už věcí osobního stylu a byť je smlouva správně, tak co obchodník, to názor.

Smlouvy s hrubými nedostatky

U takovýchto pojistek lze vidět nějakou rozumnou strukturu. Pojistná rizika i částky nejsou volena úplně nesmyslně, s částí se dokáži ztotožnit, jen těmto smlouvám často buď něco zásadního chybí nebo naopak zbytečně přebývá (ta lepší varianta), většinou však obojí.

Patlaniny

Patlaninu poznám na první pohled. Je to smlouva dělaná bez jakéhokoliv smyslu, významu, bez jakýchkoliv pravidel, bez přihlédnutí k životní situaci klienta. Prostě aby tam něco bylo. Přísahám vám, že jsem schopný vytvořit excelovou tabulku do které zadáte svůj datum narození, oblíbenou barvu a výsledek posledního fotbalového zápasu Plzně se Spartou a ten excel vám vygeneruje kvalitnější smlouvu, než je 90% takovýchto patlanin.


Typickými autory těchto třech smluv:

Autor kvalitní práce:

Zpravidla má v sobě mladého ducha a touhu se neustále vzdělávat, učit, držet krok. Často se jedná alespoň trochu o analytické typy, kterým opravdu není jedno, co s klientem podepisují. Každá část pojistky mu musí dávat smysl od A do Z. Ví přesně proč tu smlouvu nastavil tak, jak jí nastavil a dokáže si obhájit každý její parametr. Ví, co je správně. Pokud jako klient budete chtít dát do smlouvy nějakou blbost, bude protestovat. A to bez ohledu na svůj osobní zisk. Zisk totiž tento typ lidí tolik nezajímá tolik jako kvalitně odvedená práce a ostatně jej ani tolik nepotřebují, protože právě pro svojí kvalitu jsou velice žádaní a k vysokým ziskům se dopracují jiným způsobem.

Autor smluv s hrubými nedostatky:

Člověk, který pracuje v oboru, myslí to vážně, chce se tím živit, ale něco mu chybí. Stejně tak jako jeho smlouvám. Jedna, dvě věci jsou u něj špatně, což nakonec dělá špatnou celou jeho práci. Někdy to může být chamtivost, touha po zisku, ať už živena snahou vydělat si alespoň na chleba, touhou po rychlém zbohatnutí nebo nutností plnit plán vedení. Jindy zase hrubé nedostatky ve vzdělání či nepochopení smyslu a filosofie toho, co dělá. Může být i pouze omezen svými možnostmi, vedením nebo institucí pro kterou pracuje.

Autor patlanin:

Jednou možností je naprostý začátečník, který neabsolvoval nebo nepochopil ani základní školení, případně spadl pod naprosto neschopné vedení a vlastně neví, co má dělat. Může se jednat i o nováčka, který by možná rád svojí práci dělal dobře, ale prošel jen několikadenním rychlokurzem, kde se naučil "dělej pojistky" a k tomu nějaký jeden "trýček".

Daleko častější jsou však dlouholetí pracovníci bank a pojišťoven. Často tací, kteří v dané instituci pracují desítky let. Nechtějí se učit, nechtějí se vzdělávat, nechtějí měnit své zvyky a postupy. Klienty mají zejména díky tomu, že už tu práci dělají dlouho, jsou milí, vstřícní a k pojistným událostem nedochází zas tak často, takže se na jejich nedostatky často ani nemusí přijít. A když se na to přijde, tak v převážné většině přece nepůjde klient za tou hodnou paní, nebo pánem, kteří jim udělali přeci tu nejlepší pojistku na světě a nevynadají jim. Naopak, jsou naštvaní na pojišťovnu. 

Rada na závěr zní!!!! 

Při výběru pojištění, je třeba, aby pojistná smlouva byla vytvořena přímo na míru a životní situaci s přihlédnutím na příjmy, výdaje, majetky, věk apod. a ne podle náhodného výběru osoby, která vám pojištění zřizuje.