Síla home stagingu!

16.09.2019

Lidé nakupují očima! O tom není třeba diskutovat. Myslím, že byste se i dost divili, jak moc velkou roli hrají ty oči a pocity při nákupu nemovitosti.

I přesto je většina makléřů na realitním trhu schopna přijít, podepsat s prodávajícím smlouvu o spolupráci, nemovitost rychle sama nafotit na mobil (Ti schopnější použijí fotoaparát) a za půl hodinky mají hotovo a šup s tím na internet. Tam se pak objevují perličky viz níže v závěru článku, obrázek - před profesionální úpravou. Byt přitom může být velice hezký, ale díky nekvalitně odvedené práci, působí nepřitažlivým dojmem. 

Ani nevíte jak rád, bych vám sem vložil pár mistrovských kousků, které si spokojeně plují po kyberprostoru. Například fotka z toalet, linka plná nádobí, lahví od piva a dalšího nepořádku. Bohužel mi to naše legislativa nedovoluje zveřejňovat. 

Opravdu se nedivím, že za takovou službu lidé odmítají zaplatit a nabydou dojmu, že si to dokáží úplně stejně prodat sami a začnou to dělat stejně blbě, nedejbože ještě hůř, navíc většinou bez jakýchkoliv zkušeností. Snadno se pak stanou terčem šikovných kupujících či firem, kteří mají v úmyslu leccos, jen ne koupit za běžnou tržní cenu.

Schválně se zeptejte sami sebe nebo někoho, kdo má s nemovitostmi bohaté zkušenosti: Kam půjdu jako první, když chci koupit levně, tedy narazit na hloupého či nezkušeného prodávajícího? Jako chytrý kupující budete hledat na serverech, kde nefigurují realitky, případně budete vyhledávat neschopné makléře.

Ať chci nebo ne, jako profesionální makléř vždy zastupuji primárně prodávajícího a mým úkolem je prodat co nejlépe. Většinou to znamená za rozumnou cenu (pro prodávajícího) v rozumném čase. A jelikož kupující kupují očima, je třeba nemovitost odprezentovat co nejlépe. Proto nám příprava na prodej nemovitosti zpravidla zabere několik dní.

V rámci přípravy je třeba často nemovitost částečně vyklidit, vymalovat a perfektně uklidit. Než pak přijde profesionální fotograf či kameraman, zařídíme i vhodné doplňky a vše krásně naaranžujeme. Profesionální focení a natáčení trvá hodiny a kdybyste nás při tom viděli, určitě byste se dost nasmáli. Vysazování dveří, přesouvání nábytku apod. je běžná praxe. Vzniká pak z toho nádherná prezentace odpovídající obchodu za miliony, který většina lidí dělá jen jednou za desítky let. 

Vtipné na tom je, že v konečném důsledku kupující neprodělá ani jedny kalhoty, jelikož díky špičkové práci a prezentaci nemovitosti, projeví o nemovitost zájem výrazně více lidí a většinou prodáte o 10-20% dráž, na horní hranici možností. A investice do profesionálních služeb se zaplatí velice rychle. Kupující je samozřejmě také spokojený a to z toho důvodu, že má byt perfektně připravený a díky úpravě a 3D nákresu je schopen si nemovitost lépe představit na budoucí bydlení. 

Hezky a profesionálně prezentované věci zkrátka přilákají jiný typ zákazníků. Posuďte sami, jaký rozdíl je, když děláme dobře svou práci.

před profesionální úpravou
před profesionální úpravou
po profesionální úpravě
po profesionální úpravě